Стоп булінг

 

З початку жовтня 2018 року в школі розпочався місячник «Школа проти булінгу». Учні 2-11 класів організували виставку малюнків та плакатів «Булінгу – ні!» Для школярів 9-го класу проводилася лекція «Стоп, булінг».Шкільна медіагрупа виготовила соціальний відеоролік за участю педагогів "Ми проти булінгу"(https://www.youtube.com/watch?v=jOpMME4_7Bk)

 

03.10.2018 1 03.10.2018 2

 

Соціальний плакат, виготовлений шкільною медіагрупою 


Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей. (дану інформацію взято на сайті https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/upbring/42788/ 

 

Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

 

Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

 

  • систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
  • задирство;
  • фізичні і психічні приниження;
  • різного виду знущання;
  • бойкот та ігнорування;
  • псування особистих речей та ін.
  • класифікацію всіх видів булінгу:

    • 1-ша група — прояви, пов’язані переважно з активними формами приниження;
    • 2-га група — прояви, пов’язані зі свідомою ізоляцією, обструкцією скривджених.

    Соціальна структура булінгу, як правило, має три елементи, а саме:

    • переслідувач (булі);
    • жертва;
    • спостерігач.
    • Ось як визначає типові риси учнів, схильних ставати булі, норвезький психолог Д. Ольвеус:

      • вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;
      • вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів);
      • вони не виявляють співчуття до своїх жертв;
      • якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.

      Типові жертви булінгу також мають свої характерні риси:

      • вони полохливі, вразливі, замкнуті й соромливі;
      • вони часто тривожні, невпевнені в собі, нещасній мають низьку самоповагу;
      • вони схильні до депресії й частіше за своїх ровесників думають про самогубство;
      • вони часто не мають жодного близького друга та успішніше спілкуються з дорослими, ніж із однолітками;
      • якщо це хлопчики, вони можуть бути фізичнослабшими за своїх ровесників.